Cappadocia - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Joyce Scholten - WaarBenJij.nu Cappadocia - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Joyce Scholten - WaarBenJij.nu

Cappadocia

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

18 Maart 2014 | Turkije, Istanbul

25% van mijn reis zit er al weer op. En het is pas 5 weken. Het voelt alsof ik al heel lang in Istanbul ben. Dat komt omdat ik hier zoveel dingen doe, zie en beleef. Afgelopen weekend werd mijn reis nog beter toen ik voor 4 dagen met istanbulstudentlife naar cappadocia vertrok. 11 uur in de bus zitten, een paar rotsen bekijken, nog meer in de bus zitten, veel eten, dansen, kletsen en lachen op de hotelkamer. Klinkt misschien niet als een heel groot avontuur. Maar het was zo mooi! (Zie foto's).
Cappadocia betekend land of the beautifull horses. In tegenstelling tot de ballonvaart die aangeboden werd op iedere hoek van de straat wilde ik dus graag paardrijden. Even leek het te lukken maar uiteindelijk ging dit niet door.

Deze week heb ik 4 lessen gemist! De eerste les mis ik op maandag omdat ik naar het international office moet om een formulier op te halen. Dit kost me anderhalf uur in plaats van de 2 minuten die ik verwacht snel even in mijn pauze te doen. Ik stel 2 keer voor om later terug te komen maar het duurt nog 5 minuten, ja hoor... De tweede les is op dinsdag. Tien minuten voor de les begint loop ik het lokaal in, doe de lichten aan en maak het bord schoon (dit is vrij normaal dat de leerlingen dat doen zodat de leerkracht meteen kan beginnen als ze een kwartier later komen) ik weet dat ik veel te vroeg ben, je kunt hier standaard een kwartier later komen maar toch vind ik het vreemd dat ik om 2 uur nog steeds de enige ben. Om half 3 is er nog niemand en post ik een berichtje op de Facebook van mijn departement. Na 5 minuten besluit ik een tas te gaan kopen in kadikoy en ga ik weg. 'S avonds kom ik er achter dat de les uitgevallen is en dat ze vergeten zijn het in het Engels te plaatsen zodat ik het ook weet, handig!
De derde les op woensdag zou later beginnen. Eerst heb ik een afspraak met een lerares die me een stageplek aanbied die uitloopt.mals ik 10 minuten te laat de les in loop wordt ons verteld dat de les helemaal niet doorgaat.
Vrijdag mis ik les 4, mijn taalcursus omdat ik naar cappadocia ga.
4 lessen! En hier vinden ze het vrij normaal...

Mijn stage die ik geregeld heb is in een special education center. Een school voor kinderen met autisme of het asperge syndroom. Een privé school merk ik de eerste dag als ik aankom. De mensen zijn strikt maar ik ben welkom. Helaas mag ik geen foto's maken. Toch is het vrij bijzonder dat ik dit mag doen. Ik spreek af dat ik de aankomende 2 maanden iedere donderdag en vrijdag ochtend zal komen. Mijn rooster raakt aardig vol:

Maandag: 10:00-12:45 work and organization
14:00- 16:45 understandig social behaviour
Dinsdag: 10:00- 12:45 Sociology of gender
14:00-16:45 Sociology of small groups
Woensdag: sporten
14:00- 16:45 youth and popular culture
Donderdag: 9:00-13:00 stage
14:00-16:45 history of sociological thoughts
Vrijdag: 9:00- 13:00 stage
14:30-16:30 turkish language course
Het weekend: vrij!

Ik zie steeds meer van Istanbul in de vrije tijd die ik eromheen heb. Maar daarover vertel ik jullie volgende week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 4353

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: