aftellen! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Joyce Scholten - WaarBenJij.nu aftellen! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Joyce Scholten - WaarBenJij.nu

aftellen!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

10 April 2014 | Turkije, Istanbul

nee, nog niet aftellen tot mijn Erasmus avontuur er weer op zit maar wel aftellen tot ik weer even in Nederland zal zijn. over een week, 7 dagen, 168 uur, 10080 minuten of 604800 seconden zie ik eindelijk Jeroen weer, kan ik mijn ouders knuffelen, mijn familie weer zien, mijn vrienden opzoeken en nederlands eten. en ja zelfs wisky heb ik gemist! ik kan het bijna niet geloven dat het zo dichtbij komt nu.

afgelopen week had ik niet zo'n best weekje. vrijdag na mijn Turkse les gingen we Kumpir (aardappel met kaas en allerlei ingedredienten) eten in Ortakoy. voor die tijd ontmoette ik een Turkse jongen die zo druk was dat ik dacht dat ik daar hoofdpijn van had. maar toen ik mijn bed weer in stapte was de pijn in mijn hoofd nog niet weg. zaterdagochtend had ik daar ook koorts en buikgriep bij gekregen. terwijl ik het hele weekend gepland had om te leren. het huis was leeg voor t weekend en ik zette mezelf er toe om toch wat te leren. maar uren leren waren niet te vergelijken met de uren die ik sliep.

maandag had ik mijn eerste twee toetsen. de eerste toets waren 4 vragen waarvan ik er 3 moest beantwoorden. welke ik niet deed mocht ik zelf bepalen. de tweede toets waren iets meer vragen maar ik wist wel precies wat er gevraagd zou worden omdat de docent ons dat vrij duidelijk had gemaakt in de lessen. de derde toets was op dinsdag. 3 vragen waarvan ik er maar 2 hoefde te maken. en de vierde op dinsdag waren weer 3/5 vragen. helaas waren de vragen niet te beantwoorden voor mij omdat ik sommige dingen gewoon niet gehad had. de docent had dit alleen in het Turks verteld. woensdag had ik een toets met 5 vragen waar ik er 1 verplicht moest maken en van de overige vier mocht ik er 1 kiezen. door mijn ziek zijn dacht ik dat ik deze toets echt niet kon maken maar hij bleek makkelijker dan verwacht. nu nog 1 toets te gaan. over anderhalf uur heb ik een open aantekeningen toets. dit betekend dat je je aantekeningen erbij mag houden. handig! daarna heb ik mijn toetsweek erop zitten. gelukkig maar want iedere dag met moeite op kunnen staan en met buikgriep en koorts naar school is niet de beste manier.

maar nu kan ik me richten op mijn reisje. en aankomend weekend staan er al wat leuke dingen op de planning. bij vrienden op bezoek die gaan koken, naar de kapper en de manicure en even op onderzoek op de grote bazaar.

want ja, nu Istanbul is verkozen als mooiste toeristenstad kan ik het bijna niet maken om niet meer van de stad te zien. volgende week zal ik dan ook naar mijn lessen gaan, maar daaromheen lekker genieten van al het moois om mij heen. en misschien nog een beetje bijkleuren. donderdag snel mijn verblijfsvergunning halen en dan de hele nacht op het vliegveld wachten zodat ik om 6 uur het vliegtuig in kan stappen.

tot snel nederland!
groetjes Istanbul!

  • 10 April 2014 - 12:51

    Dees:

    Lieverd!!

    Kan niet wachten tot je terug komt! Veel plezier nog even en tot snel!

    Dikke kus

  • 10 April 2014 - 17:31

    Ester:

    Super leuk geschreven,tot gauw in Apeldoorn.
    Kus mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 4356

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: