Heimwee en zeeziek - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Joyce Scholten - WaarBenJij.nu Heimwee en zeeziek - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Joyce Scholten - WaarBenJij.nu

Heimwee en zeeziek

Blijf op de hoogte en volg Joyce

20 Mei 2014 | Turkije, Istanbul

Hee iedereen

Het is toch leuk om de vraag te krijgen; wanneer schrijf je weer een verslag, we vinden het zo leuk om te lezen! Dit keer was Jeroen (die ik trouwens iedere dag spreek) degene die er om vroeg. Alsof hij dingen mist;)
En ja ik vind het leuk om ze te schrijven, dus doe ik het graag.

De week voor Dees en roos hier kwamen is er niet zoveel gebeurt. Ik moest vooral weer wennen aan het leven wat ik hier leid. Al snel begon ik een beetje heimwee te krijgen naar de dagen in Nederland. Maar veel tijd om hier over na te denken had ik niet. Druk alles voorbereiden voor mijn bezoek.

Het is erg speciaal om op het vliegveld te staan en te beseffen dat er mensen zijn die de moeite nemen om naar je toe te komen. Niet dat degene die niet langs zijn geweest het niet zouden willen ofzo, maar als je vriendinnen zeggen dat ze komen is dit lastig te geloven. Het is duur, het kost tijd en ik ben met 2 maanden toch weer in Nederland. Toch kwamen Dees en roos samen bij mij op bezoek.
Na 2 uur wachten op het vliegveld kon ik ze eindelijk knuffelen. En het enige wat ik kon doen was lachen om Dees die haar stem kwijt was. Eerst naar huis reizen waar Dees en roos mijn huisgenootje ontmoetten. En daarna naar kadikoy om wat te eten en te drinken. Meteen hadden we onze trouwjurken al uitgezocht. In kadikoy gingen we op zoek naar een cocktailbar die we niet konden vinden, met hulp van twee Turken kwamen we bij een Ierse pub. Niet helemaal wat we zochten maar toch.
De volgende dag heb ik Dees en roos naar het grootste winkelcentrum van Europa gebracht. Zelf moest ik weer terug om naar school te gaan. En daarna weer terug om even mee te shoppen.
De volgende dag stond er een boat party op de planning, helaas regende het heel hard. De boat party was gezellig en Dees en roos ontmoetten mijn Erasmus vrienden. En die avond ook nog een after party waar we zo snel mogelijk weer weg wilden, super saai!
Op zondag (na twee dagen regen te hebben gehad waar ik heel erg van baalde omdat het hier anders altijd zo mooi is) kregen we een beetje zon. We gingen lekker de toerist uithangen bij de hagia Sophia en de blauwe moskee. Erg leuk om Dees en roos met een hoofddoek te zien. Die avond lekker thuis.
Maandag was al weer onze laats dag. We gingen eerst naar de grand bazaar en s middags naar taksim. Van het reizen en lopen van de afgelopen dagen waren we heel moe dus na het eten gingen we weer naar huis. Daar hielden we een heel gezellig laatste avondje waarbij de "buren" klaagden. Volgens mij had mijn huisgenootje gewoon last van ons, haha!
Dinsdag ochtend weer op weg naar het vliegveld en ik merkte dat het moeilijk voor mij was om afscheid te nemen.

Ik besefte me toen ik weer thuis was dat mijn tijd hier eigenlijk wel genoeg was geweest. Het eerste afscheid toen ik weer naar Istanbul terug moest was zwaar, het tweede afscheid van Dees en roos kwam daar bovenop en ik besefte me ook dat ik ook nog afscheid moest nemen van Jeroen. Na skypen met mama besloot ik mijn ticket om te boeken en iets eerder naar huis te komen. Nu staat mijn ticket geboekt op 20 juni. Nog precies een maand te gaan.

Ook ben ik afgelopen week druk geweest met het boeken van de reis naar izmir, pamukale en bodrum (nee geen antalya meer) de eerste keer dat ik richting taksim ging werd ik op de Ferry zeeziek en kon ik zo weer omkeren en naar huis. Poging twee de volgende dag ging beter en na wat gegeten te hebben gingen we boeken.

De week zal ik druk zijn met het leren voor mijn finals. Deze starten volgende week maandag. En dan komt Jeroen in dat weekend.
Ik zal jullie proberen op de hoogte te houden in deze drukke tijden!

Bye!

  • 20 Mei 2014 - 15:36

    Jeroen:

    Jeej nieuwe blog! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1079
Totaal aantal bezoekers 4355

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: