Tijd - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Joyce Scholten - WaarBenJij.nu Tijd - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Joyce Scholten - WaarBenJij.nu

Tijd

Blijf op de hoogte en volg Joyce

25 Februari 2014 | Turkije, Istanbul

Dag 15, dat betekend dat ik mijn eerste twee weken er hier al weer op heb zitten. Ook ben ik mijn tweede week van school ingegaan. Tijd lijkt hier in Istanbul geen rol te spelen, bussen rijden wanneer ze willen, leerlingen komen en gaan naar de les als ze zin en tijd hebben en zelfs de docenten zien niet het verschil tussen een les die om half 10 begint en kwart over 10. Pauze's worden een half uur in plaats van 20 minuten en het is hier vrij normaal. Sonay, mijn huisgenootje vind tijd ook maar relatief. Ze komt graag mijn kamer op stormen om te vragen of ik al slaap, eh ja dus! Want ik ga wel op tijd naar mijn lessen.

Tijd gaat snel voorbij en deze tijd heeft al veel met mij gedaan. De eerste tijd, de eerste week was ik zoekende, ik was nieuw en vreemd. Ik werd zelfs vreemdeling genoemd door 1 van mijn docenten. Maar de tijd vergaat en mijn tweede schoolweek begint goed. Er zijn meet erasmusstudenten en ik ben niet meer de nieuweling. Ik merk meteen dat ik mee mezelf kan zijn. Niet meer de afwachtende houding maar de vraagbaak voor de andere studenten. Ik help ze graag.

Ik heb hier alle tijd. Deze ga ik zeker goed gebruiken om mijzelf te ontwikkelen. Ik heb mezelf een paar doelen meegegeven om ook aan mezelf te werken.
De vrije tijd die ik hier heb, die ik totaal niet gewend ben gebruik ik om te winkelen, koken, schoonmaken, series kijken, skypen met Jeroen en wennen aan de omgeving waarin ik me al heel erg thuis voel. En vooral heel veel sporten. In een park vol straat honden en katten. Maar daarover... Vertel ik de volgende keer. Dan zal ik ook een paar mooie (hopelijk zonnige) foto's toevoegen.

Voor nu,
Iyi geceler.



  • 25 Februari 2014 - 21:43

    Jeroen:

    "De vrije tijd die ik hier heb,... gebruik ik om te..., skypen met Jeroen.." --> Lievvv <3

  • 25 Februari 2014 - 22:08

    Caroline Berveling:

    heel leuk om te lezen ;-)

  • 25 Februari 2014 - 22:19

    Dees:

    Hee lieverd!
    Ben blij dat je het naar je zin hebt! En de tijd vliegt vanzelf voorbij. Voor je het weet ben je weer in NL. I miss you!

    Much love!
    Kusss

  • 02 Maart 2014 - 14:49

    Andre Scholten :

    Hoi joyce.

    Leuk dat je het daar naar het zin heb en je draai een beetje gevonden heb . Het zal zeker anders zijn dan in Nederland , ik denk dat wij wat gestructureerde leven met zijn allen
    Ik begreep dat je in april een weekend terug komt wanneer je vader 50 wordt .
    Tot dan en nog veel plezier .
    Gr uit Loenen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 4365

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: